Persoane fizice

10 detalii pe care să nu le treci cu vederea înainte de a te muta

11-04-2017

Gândul mutării într-o nouă locație poate face pe mulți nerăbdători, dar, în același timp poate fi copleșitor din cauza etapelor sale anevoioase: împachetarea, organizarea, sentimentul general ce îl creează simpla întrebare De unde încep?

Există numeroase aspecte pe care trebuie să le ai în vedere înainte de mutarea efectivă. Organizarea planului de acțiune până în momentul mutării te va ajuta să treci mai ușor peste acest moment. Așadar, ia în considerare, din timp, următoarele detalii și nu omite niciunul:

1. Noua locuință

Este cât se poate de evident că de vreme ce ai luat hotărârea mutării, ai identificat și noua locație. Dar, să considerăm că decizia este una proaspătă. În continuare trebuie să te hotărăști unde anume vrei să te muți. Apartament sau casă? Trebuie să fie aproape de noul job? Sau mai aproape de familie? De asemenea, hotărăște-te și asupra mediului în care te-ai simți confortabil pentru o ședere de lungă durată, fie că vorbim de apartament sau vila, achiziționat sau închiriat.

2. Anunță-ți familia și prietenii

Decizia de a te muta este una importantă pentru tine. De aceea, ai nevoie de tot suportul necesar pentru a face tranziția mai ușoară. Așa că, anunță-ți familia și prietenii, oferă-le noua adresa și indică-le cum să ajungă la tine în caz de nevoie.

3. Schimbarea adresei

În cazul în care șederea ta în noua locație va fi de lungă durată, ar fi indicat să îți schimbi și adresa din buletin. Așadar, programează-te pentru schimbarea buletinului și pregătește următoarele acte:

  • actul de identitate (carte de identitate sau buletin de identitate în original şi copie);
  • certificatul de naştere (original şi copie);
  • certificatul de căsătorie (original şi copie);
  • actul de spaţiu (original şi copie);
  • taxa ce reprezintă contravaloarea cărţii de identitate, şi care include şi valoarea fotografiei preluată cu ajutorul calculatorului;
  • certificatul de naştere pentru copilul sub 14 ani, pentru ceilalţi acte de identitate (original şi copie);
  • timbru fiscal.
  • livret militar (dacă există în original şi copie).


4. Întreruperea contractelor cu furnizorii

Există o serie de contracte care trebuie întrerupte înainte de a pleca spre noua locuință: cablu, telefon, internet, eletricitate, gaz, apă, gunoi și întreținere (în cazul apartamentelor). Dacă te muți într-o zonă apropiată este posibil să păstrezi aceiași furnizori. Trebuie doar să achiți taxele de instalare în noua locație. De asemenea, fii atent la posibilele taxe de întrerupere a contractului pe care furnizorul le-a inclus în acesta. Mai mult, află dacă utilitățile din noua locuință vor fi funcționale la data în care tu vei ajunge.

5. Posibile reparații

Realizează orice tip de reparație în locuința actuală. Iar, dacă o vei închiria, programează din timp o întâlnire cu noul chiriaș. De asemenea, dacă noua locuință a mai fost locuită anterior, s-ar putea să fie nevoie de câteva reparații.

6. Contactarea unei echipe profesioniste de mutări

În primul rând, serviciile complete de relocări înseamnă că echipa de mutări îți asigură mijlocul de transport, împachetarea, încărcarea și descărcarea obiectelor. Poți opta doar pentru transportul lor, dar de restul detaliilor va trebui să te ocupi singur.

Pentru a facilita întregul proces de mutare, oferă-i echipei de profesioniști detalii cu privire la proiect. Spre exemplu, spune-le dacă te vei muta într-un apartament sau într-o casă, numărul etajelor, dacă există sau nu lift. De asemenea, orice obiect de mari dimensiuni sau alte obiecte speciale, precum piane sau seifuri, ar trebui menționat. Dacă le vei oferi aceste detalii, ei vor avea la îndemână toate echipamentele necesare pentru o mutare fără stres.

7. Alege momentul ideal pentru mutare

Majoritatea persoanelor aleg să facă acest pas fie vara, fie în weekenduri sau la începutul/sfârșitul lunilor. Tocmai din acest motiv companiile de mutări sunt cel mai aglomerate în aceste perioade. Așadar, ia în considerare și acest aspect atunci când îți stabilești data mutării.

8. Împachetarea obiectelor

Deși echipa de mutări se poate ocupa de împachetarea mobilei și a restul obiectelor ce trebuie transportate spre noua locuință, ar fi indicat să-ți împachetezi obiectele personale, precum hainele, sau obiectele care nu le folosești atât de des, precum decorțiunile de crăciun. 

Obiectele din casă își pot pierde valoare în timp, iar mutarea este momentul oportun pentru a face curățenie printre acestea. Aruncă, vinde sau donează lucrurile pe care nu vrei să le iei cu tine în noua locuință sau alege o companie de mutări care oferă și servicii de depozitare sau donare.

Mai mult, în ziua mutării, împachetează lucrurile esențiale pentru prima zi petrecută în noua locuință, precum cutter, saci de gunoi sau hârtie igienică. Ar fi indicat să pregătești un rucsac pentru fiecare membru al familiei ce va conține hainele sale.

9. Planifică-ți traseul

Dacă vei apela la o firmă de relocări, bunurile ce trebuie mutate sunt în siguranță, în drum spre noua locuință, dar tu și familia ta trebuie să vă deplasați în aceași direcție, cu un alt mijloc de transport. Dacă pe traseu va trebui să faceți o oprire de onoapte, nu uita să rezervi din timp o cameră. Așa că, achiziționează-ți biletele și fă-ți bagajul. Acest drum ar putea să se transforme într-o excursie plăcută pentru toți membrii familiei.

10. Ultima zi

A sosit și ultima zi în casa actuală. Împachetează obiectele esențiale pentru a fi accesibile la sosirea în noua locuință. Pregătește tot ce ai nevoie pentru drum: gustări, mâncare pentru animale, încărcătoare, medicamente, etc. Toate actele de care ai nevoie trebuie să fie în același loc: asigurări, contracte, etc. 

În final, cât timp aștepți firma de mutări să sosească, acordă-ți câteva minute pentru a face un tur al casei și a-ți aminti toate momentele petrecute acolo

Alte articole

CERE O EVALUARE GRATUITA

Ai nevoie de ajutor pentru relocare? Pentru a ne asigura că vei avea parte de o mutare lipsită în totalitate de stres, Cargoman are nevoie să cunoască câteva detalii cu privire la volumul bunurilor relocate. Astfel, va putea realiza o estimare gratuită cât mai exactă.

Cargoman, ajută-mă!